Assenrade
Logo Logo
13 september '19
19
september

Datum start verkoop Assenrade fase 4 bekend

Op donderdag 19 september om 17.00 uur start de verkoop Assenrade fase 4. Je kunt t/m donderdag 26 september 17.00 uur online je voorkeuren doorgeven. Op vrijdag 27 september wijzen we de woningen toe.

Ben jij goed voorbereid op de verkoop?

Je leest op deze pagina precies welke stappen je doorloopt vanaf aanmelding voor Assenrade fase 4, tot het tekenen van je contract. En we leggen aan de hand van twee video's de toewijzing en de optieperiode uit. Wist je trouwens dat je ook de mogelijkheid hebt om digitaal te tekenen voor jouw droomwoning?

Let op: heb je interesse in één van de bouwnummers? Laat dan je NAW-gegevens achter onder het woningtype van je voorkeur. Alleen dan ontvang je de start verkoop mail op 19 september.

Naar woningaanbod Assenrade fase 4

Stap 1: Online je voorkeuren doorgeven

Inmiddels is er de afgelopen tijd veel informatie over de woningen op de website geplaatst. Op donderdag 19 september is alle informatie compleet. Je kunt dan o.a. de koperscontractstukken, juridische situatietekening en de garantie stukken inzien in de Mijn Eigen Huis Omgeving. Je ontvangt op deze dag ook om circa 17:00 uur de mail om je voorkeuren aan te geven. Let op: je krijgt deze mail alleen wanneer je een Mijn Eigen Huis Account hebt aangemaakt en een woningtype een hartje hebt gegeven. Uiteraard hoef je de mail niet af te wachten. Je kunt ook rond 17:00 direct inloggen in je persoonlijk account en je inschrijven. Nog geen persoonlijk account? Maak deze dan snel aan!

Tijdens de inschrijfperiode kun je je voorkeuren wisselen, woningen uit je lijstje verwijderen of toevoegen. Deze wisselingen worden direct in ons systeem opgeslagen. Jouw inschrijving is persoonsgebonden en niet overdraagbaar.

Stap 2: Vergeet je financiële check niet te uploaden

Wil je meer kans maken op een woning? Vergeet dan niet je financiële check (de verklaring waarin staat dat je de woning kunt betalen) te uploaden. Je kunt de financiële check namelijk alleen uploaden in jouw persoonlijke account tijdens de inschrijfperiode. Je kunt zo'n financiële check bijvoorbeeld gratis laten uitvoeren door de Rabobank, je leest er hier meer over. De financiële check mag niet ouder dan 3 maanden zijn. Deze gegevens worden alleen gebruikt voor de toewijzing. Na de toewijzing vernietigen wij deze informatie.

Wij streven naar een optimale bezetting van alle bouwnummers. Dat betekent dat - als jij de enige bent met een voorkeur voor een bepaald bouwnummer - dat bouwnummer aan jou wordt toegewezen, ook als dit niet je eerste voorkeur is. Dat geldt niet voor inschrijvers die een financiële check hebben gedaan. Die krijgen te allen tijde het eerste vrije bouwnummer van hun hoogste voorkeur toegewezen. Je kunt er dus profijt van hebben als je een financiële check laat doen.  Bovendien weet je dan ook of de woning binnen je budget past. 

Stap 3: Wachten op de toewijzing en optie bevestigen

Je kunt je inschrijven t/m donderdag 26 september 17.00 uur. Een dag later, vrijdag 27 september laten we je weten of je een woning toegewezen hebt gekregen. Als jij een woning krijgt toegewezen dan krijg je om circa 17.00 uur een e-mail en zie je dat ook in jouw winkelwagentje in de Mijn Eigen Huis Omgeving. Vervolgens heb je 48 uur de tijd om je optie te annuleren of te bevestigen in jouw persoonlijke account. Nadat je de optie hebt bevestigt bepaal jij vervolgens hoe je het aankoopproces wilt doorlopen. 

Heb je geen woning toegewezen gekregen? Dan krijg je daarvan ook bericht. Je ziet dan ook in jouw Mijn Eigen Huis account dat je reservekandidaat bent. Als iemand afziet van de koop en jij bent de eerste reservekandidaat, dan wordt er meteen contact met jou opgenomen. Wij geven geen informatie over hoeveel reservekandidaten er zijn en op welke plek je op de reservelijst staat.

Stap 4: Afspraak maken of online kopen

Heb je jouw optie geaccepteerd? Dan heb je de keuze om een afspraak te maken bij de makelaar of om direct online je woning te kopen. Wil je eerst een verkoopgesprek met de makelaar? Klik dan op de button 'afspraak maken' en kies een dag en een dagdeel. De makelaar neemt vervolgens contact met je op om een tijd af te spreken. Na dit verkoopgesprek kan je in je persoonlijke account aangeven of je overgaat tot aankoop van de woning of dat je de optie alsnog wilt annuleren. Wil je overgaan tot aankoop? Dan kan je er voor kiezen om de contracten online te tekenen door op de button 'online kopen' te klikken. Wil je liever bij de makelaar op kantoor je handtekening zetten? Klik dan op de button 'tekenafspraak'. Vervolgens belt de makelaar je voor het maken van de tekenafspraak bij hun op kantoor. 

Kies je na het bevestigen van je optie meteen voor 'online kopen' dan ontvang je jouw koopcontract binnen enkele dagen via de mail en teken je vanaf de bank zonder tussenkomst van de makelaar. Je doet dit met IDIN (een dienst van de bank waarmee je je als consument bij andere organisaties vertrouwd en veilig kan identificeren). 

Legenda / Filter 3
Kies woningsoort
In voorbereiding Beschikbaar In optie Verkocht In aanbouw / bewoond
Perfect Uitstekend Goed

Onze website gebruikt kleine bestanden, cookies genaamd, waarmee wij jouw online ervaring kunnen personaliseren. Door verder gebruik te maken van deze website of door te klikken op 'accepteren' ga je met deze cookies akkoord. Je kunt je toestemming altijd weer intrekken.